GARDAVSKÝ, Vladimír: Dařbujána přitáhla amatérskou špičku. Plzeňský deník, 15. 10. 2004
Dramaturgie nezávislého festivalu autorských divadel Dařbujána Kakrháňáková pravidelně zajišťuje účast i těch nejrenomovanějších českých amatérských souborů. Ve třetím ročníku přehlídky, uspořádané v plzeňském Divadle Dialog od 6. do 10. října, takovými soubory bezpochyby byly Divadlo Dno z Hradce Králové a Dekadentní divadlo Beruška z Hranic na Moravě.
Pozici, jakou má v Hradci Králové Klicperovo divadlo mezi činoherci a Divadlo Drak mezi loutkaři, si pozvolna dobývá i Divadlo Dno mezi amatéry. Členové tohoto souboru se poznali v dětském divadle Jesličky, kultivováni a vychováváni zkušenými pedagogy základních uměleckých škol. Zhruba před čtyřmi roky se osamostatnili, aby začali \"dělat divadlo\" sami a po svém. Dnes mají na svém kontě již šest celovečerních inscenací. Ve svém plzeňském vystoupení zpočátku navodili žádoucí atmosféru textappealovým romantickým večírkem, sestaveným z drobných skečů (např. miniaturní loutkové představení Operetka), básní a říkadel či scénicky ztvárněných písniček (např. rapové zpracování Jen počkej, zajíci!). Posléze předvedli thillerovou taškařici Bomba, jemně parodické divadelní formování virtuální reality televizních seriálů v invenční režii a s průvodním slovem Jiřího Jelínka. Ostatně ten dávno obdržel cenu Divadelních novin \"za přínos autorskému divadlu\". Všichni herci si zcela získali publikum v Plzni svým šarmem, lehkostí a samozřejmostí, s jakou se dobírali přesnosti v hereckém i pěveckém projevu a ve sdělování významů.
Hodnotit vystoupení Dekadentního divadla Beruška by nebylo spravedlivé. Pro onemocnění dvou kolegů, aby diváky opět nezklamali (představení Berušky na festivalu před dvěma lety pro nemoc odpadlo), přijel do Plzně pouze Petr Marek, aby svůj \"okamžitý low-fi muzikál\" nastudovaný pro tři hlasy provedl jako monodrama. V melancholicky smutném antiutopickém příběhu Třídění prokázal svou hereckou všestrannost i nemalé improvizační schopnosti.
Pozici, jakou má v Hradci Králové Klicperovo divadlo mezi činoherci a Divadlo Drak mezi loutkaři, si pozvolna dobývá i Divadlo Dno mezi amatéry. Členové tohoto souboru se poznali v dětském divadle Jesličky, kultivováni a vychováváni zkušenými pedagogy základních uměleckých škol. Zhruba před čtyřmi roky se osamostatnili, aby začali \"dělat divadlo\" sami a po svém. Dnes mají na svém kontě již šest celovečerních inscenací. Ve svém plzeňském vystoupení zpočátku navodili žádoucí atmosféru textappealovým romantickým večírkem, sestaveným z drobných skečů (např. miniaturní loutkové představení Operetka), básní a říkadel či scénicky ztvárněných písniček (např. rapové zpracování Jen počkej, zajíci!). Posléze předvedli thillerovou taškařici Bomba, jemně parodické divadelní formování virtuální reality televizních seriálů v invenční režii a s průvodním slovem Jiřího Jelínka. Ostatně ten dávno obdržel cenu Divadelních novin \"za přínos autorskému divadlu\". Všichni herci si zcela získali publikum v Plzni svým šarmem, lehkostí a samozřejmostí, s jakou se dobírali přesnosti v hereckém i pěveckém projevu a ve sdělování významů.
Hodnotit vystoupení Dekadentního divadla Beruška by nebylo spravedlivé. Pro onemocnění dvou kolegů, aby diváky opět nezklamali (představení Berušky na festivalu před dvěma lety pro nemoc odpadlo), přijel do Plzně pouze Petr Marek, aby svůj \"okamžitý low-fi muzikál\" nastudovaný pro tři hlasy provedl jako monodrama. V melancholicky smutném antiutopickém příběhu Třídění prokázal svou hereckou všestrannost i nemalé improvizační schopnosti.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.