BEZOUŠKOVÁ, Simona: Krajské přehlídky činoherního divadla pro děti s postupem na POPELKU Rakovník 2007 – Radnický dráček. AS 2007, č. 3, s. 53–54
Radnice – Radnický dráček
Nominace: Podividlo ažažAš – Ch. Dickens, I. Peřinová: Čarovná rybí kostička
1. doporučení: DS Jezírko Plzeň – S. Oubram, P. Bartičková: Láska a povidla
2. doporučení: Studio Divadla Dagmar a pedagogické školy Karlovy Vary – Libuše Hašková a Magdaléna Hniličková: Na cestě
Radnický dráček byl v letošním ročníku velmi silně obsazen – poprvé v historii se přehlídka se svými jedenácti inscenacemi protáhla do tří dnů. Potěšitelná byla i skutečnost, že tvorba pro děti nepůsobila dojmem přívažku ke generační výpovědi dospělých a že se objevilo několik slibných režijních debutů.
Hlavní cenu přehlídky a nominaci na rakovnickou POPELKU získala inscenace Podividla ažažAš Čarovná rybí kostička. Hra naší přední autorky Ivy Peřinové vznikla na základě prozaické předlohy Charlese Dickense. Nejde o složitý děj, spíše o situace chaosu, ze kterých se směřuje hledáním vztahu k harmonii. Režisér Vratislav Mikan st. vytvořil dynamické představení, v němž jsou hlavními hodnotami kolektivní herecká souhra, vitalita a hravost. Půvabné je zejména ztvárnění (s nadsázkou, ale vnitřní pravdivostí) dětských rolí zralými herci. K úspěchu představení přispěla i variabilní scéna Petra Vojkůvky, který nejenže získal cenu za scénografickou originalitu, ale podal i půvabný herecký výkon v roli zlobivého chlapečka Richarda.
První doporučenou je inscenace Láska a povidla Divadelního spolku Jezírko z Plzně. Mladá, nadějná režisérka Petra Bartičková dala konečnou podobu textu Láska a povidla vzdáleně inspirovaném Oubramovým Vodníkem Mařenkou. Text, který získal myšlenkovou ujasněnost, pevnou strukturu i hravost, je pod vedením Bartičkové rozehrán plnokrevnými postavami (Ivana Malátová, Jaromír Jirka, David Chyška, Jitka Racková, Petra Bartičková) a ve vzájemné souhře. Drobným nedostatkem inscenace bylo ne zcela plynulé navazování replik.
Druhou doporučenou inscenací na Popelku byla produkce Studia Divadla Dagmar a pedagogické školy z Karlových Varů nazvaná Na cestě. Libuše Hašková a Magdaléna Hniličková vytvořily na základě keltské, svahilské a katalánské pohádky originální, poetickou autorskou výpověď čerpající nejen z moudrosti a humoru textů, ale i z pocitu putování, jehož konkrétním měřítkem je domov. V arénovém prostoru s minimálním mobiliářem a minimem konkrétních předmětů (proměňujících se v rekvizitu nebo loutku) kombinují obě interpretky vyprávění a hudební projev s dramatickou akcí. Zejména herecký projev Magdalény Hniličkové (cena za herecký výkon) má vnitřní napětí, konkrétnost i tajemství. Jako pedagog se na inscenaci podílela zkušená Hana Franková.
Nominace: Podividlo ažažAš – Ch. Dickens, I. Peřinová: Čarovná rybí kostička
1. doporučení: DS Jezírko Plzeň – S. Oubram, P. Bartičková: Láska a povidla
2. doporučení: Studio Divadla Dagmar a pedagogické školy Karlovy Vary – Libuše Hašková a Magdaléna Hniličková: Na cestě
Radnický dráček byl v letošním ročníku velmi silně obsazen – poprvé v historii se přehlídka se svými jedenácti inscenacemi protáhla do tří dnů. Potěšitelná byla i skutečnost, že tvorba pro děti nepůsobila dojmem přívažku ke generační výpovědi dospělých a že se objevilo několik slibných režijních debutů.
Hlavní cenu přehlídky a nominaci na rakovnickou POPELKU získala inscenace Podividla ažažAš Čarovná rybí kostička. Hra naší přední autorky Ivy Peřinové vznikla na základě prozaické předlohy Charlese Dickense. Nejde o složitý děj, spíše o situace chaosu, ze kterých se směřuje hledáním vztahu k harmonii. Režisér Vratislav Mikan st. vytvořil dynamické představení, v němž jsou hlavními hodnotami kolektivní herecká souhra, vitalita a hravost. Půvabné je zejména ztvárnění (s nadsázkou, ale vnitřní pravdivostí) dětských rolí zralými herci. K úspěchu představení přispěla i variabilní scéna Petra Vojkůvky, který nejenže získal cenu za scénografickou originalitu, ale podal i půvabný herecký výkon v roli zlobivého chlapečka Richarda.
První doporučenou je inscenace Láska a povidla Divadelního spolku Jezírko z Plzně. Mladá, nadějná režisérka Petra Bartičková dala konečnou podobu textu Láska a povidla vzdáleně inspirovaném Oubramovým Vodníkem Mařenkou. Text, který získal myšlenkovou ujasněnost, pevnou strukturu i hravost, je pod vedením Bartičkové rozehrán plnokrevnými postavami (Ivana Malátová, Jaromír Jirka, David Chyška, Jitka Racková, Petra Bartičková) a ve vzájemné souhře. Drobným nedostatkem inscenace bylo ne zcela plynulé navazování replik.
Druhou doporučenou inscenací na Popelku byla produkce Studia Divadla Dagmar a pedagogické školy z Karlových Varů nazvaná Na cestě. Libuše Hašková a Magdaléna Hniličková vytvořily na základě keltské, svahilské a katalánské pohádky originální, poetickou autorskou výpověď čerpající nejen z moudrosti a humoru textů, ale i z pocitu putování, jehož konkrétním měřítkem je domov. V arénovém prostoru s minimálním mobiliářem a minimem konkrétních předmětů (proměňujících se v rekvizitu nebo loutku) kombinují obě interpretky vyprávění a hudební projev s dramatickou akcí. Zejména herecký projev Magdalény Hniličkové (cena za herecký výkon) má vnitřní napětí, konkrétnost i tajemství. Jako pedagog se na inscenaci podílela zkušená Hana Franková.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.