FEKAR, Vladimír: Trendy v alternativních Valašských Athénách - Nic proti ničemu Tour 2007. AS 2007, č. 2, s. 63-66.
Láhor/Soundsystem zkoumá sám sebe
Pokud Duonasekyru rozvíjí dále to, co již v předchozích letech započalo, totiž své téma, jež v materiálech nazvali „kolaps reality“, pokouší se už renomovaný Láhor/Soundsystem dále rozvíjet, či spíše modifikovat základní situaci, kterou právě na loňském ročníku festivalu ve Valašském Meziříčí vyzkoušeli poprvé. Loňské Sto procent alibi vyprávělo o setkání sebevrahů, kteří se prostřednictvím internetu setkávají na osamělé chatě v horách. Letos se na podobném principu setkávají na chatě adoptovaní. Mezi nimi se objevuje i několik nezvaných hostů, jejichž přítomnost je postupně odhalována. Improvizace Láhor/Soundsystemu stále intenzivněji míří k realitě, řekl bych až k filmovému herectví, k dojmu pravděpodobnosti. Jako by jejich snažení mířilo spíše k filmovému než divadelnímu jazyku. Právě toto oproštění se od prvků ryze divadelní fantazie (princip epického vyprávění, snové až surreálné pasáže, zakomponování písně nebo jiných zcizujících prostředků) si nepřímo vynucuje potřebu přímočarého, dobře prokomponovaného a v jádru dramatického příběhu. Ten se však z improvizace nerodí vůbec jednoduše. Láhor zaujal opět přirozeností jednání v situaci, kterou si stanovil. Nemohl jsem se však ubránit dojmu, že se jejich metoda (také oni se od někdejší improvizace z nulového bodu dostávají k tomu, že se z nich stávají „kostraři“) může dostat do slepé uličky.
Pokud Duonasekyru rozvíjí dále to, co již v předchozích letech započalo, totiž své téma, jež v materiálech nazvali „kolaps reality“, pokouší se už renomovaný Láhor/Soundsystem dále rozvíjet, či spíše modifikovat základní situaci, kterou právě na loňském ročníku festivalu ve Valašském Meziříčí vyzkoušeli poprvé. Loňské Sto procent alibi vyprávělo o setkání sebevrahů, kteří se prostřednictvím internetu setkávají na osamělé chatě v horách. Letos se na podobném principu setkávají na chatě adoptovaní. Mezi nimi se objevuje i několik nezvaných hostů, jejichž přítomnost je postupně odhalována. Improvizace Láhor/Soundsystemu stále intenzivněji míří k realitě, řekl bych až k filmovému herectví, k dojmu pravděpodobnosti. Jako by jejich snažení mířilo spíše k filmovému než divadelnímu jazyku. Právě toto oproštění se od prvků ryze divadelní fantazie (princip epického vyprávění, snové až surreálné pasáže, zakomponování písně nebo jiných zcizujících prostředků) si nepřímo vynucuje potřebu přímočarého, dobře prokomponovaného a v jádru dramatického příběhu. Ten se však z improvizace nerodí vůbec jednoduše. Láhor zaujal opět přirozeností jednání v situaci, kterou si stanovil. Nemohl jsem se však ubránit dojmu, že se jejich metoda (také oni se od někdejší improvizace z nulového bodu dostávají k tomu, že se z nich stávají „kostraři“) může dostat do slepé uličky.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.