LÁZŇOVSKÁ, Lenka: Děčínská brána - Equuse. AS 2007, č. 2, s. 24-25.
To, co následovalo, osobně považuji za jeden z vrcholů letošní amatérské sezóny. Jaroslav Kodeš upravil a nastudoval včetně scénického řešení se souborem Rádobydivadlo Klapý Equuse Petera Shaffera. Razantní úprava hry včetně změn v textu staví do centra postavu psychiatra Martina Dysarta v podání Ladislava Valeše. On začíná postupně hledat odpovědi na otázky po smyslu svého života, na to, co je normální, zda něco řídí naše konání. Režijní uchopení má formu obřadu, v němž všechny postavy sedí v zadním plánu jako chór, který vytváří také zvukový plán z ladičky, šoupátka apod. Jak jednoduché a přitom rafinované. Lze říci, že všechny prostředky ústí do orchestrace, která je barevná, plná fantazie a přitom nepopisná. Kodeš používá prostředky moderního antiiluzivního divadla a pracuje formou znaků (pohyb nohou, záklon hlavy a frkání stačí jako zobrazení koně), symbolů (jablko v různém významu – koušou je při rozhovoru Martin a soudkyně Hesther, rozmačkané na padrť v dlani Alana ve scéně oslepení koní). Ukázněné herectví s přesným temporytmem posiluje vyznění příběhu a jeho etické poselství. V první polovině, která však nastavuje dramatické vyústění druhé části, zbývá ještě práce pro režiséra i hlavního představitele na přesnější výstavbě jednotlivých částí jeho epického vyprávění tak, aby byly přehlednější a zejména emotivnější. Inscenace byla nominována.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.