HORÁČKOVÁ, Azalka: Dětská scéna Liberec 19. 4. 2008 - Liberec: Jak Franta na čerchmanty vyzrál. Deník dětské scény 2008, č. 0.
Divadlo Vydýcháno / soubor ZUŠ Liberec pod vedením Libuše Hájkové
Jak Franta na čerchmanty vyzrál (autor: Olina Straková na motivy lidové pohádky)
Soubor si letos vybral lidovou pohádku Čert a Káča. Upravená dramatizace O. Strnadové se stala základem pokusu zvládnout po dvou epických předlohách i klasickou stavbu dramatické předlohy prostředky dramatické hry a elementárního herectví. V živém, muzikálním a výtvarně barevném představení se to podařilo – nejpůsobivěji snad v kolektivních scénách o posvícení a v pekle. Inscenace staví na vysoké úrovni mluvních a pohybových dovedností žáků vyšších ročníků I. cyklu ZUŠ, opírá se o divadelní vidění a režijní schopnosti vedoucí souboru a nemalou roli v ní hraje i výtvarný a zvukový plán: kostýmy, rekvizity a hudební doprovod (dudy). Představení znovu potvrdilo, že vedoucí souboru L. Hájková dokáže své divadelní znalosti v práci dětmi velice dobře využít, ať už se jedná o jejich vybavenost divadelními dovednostmi, výběr textu a jeho scénické zpracování, volbu kostýmů, rekvizit a hudebního doprovodu. Na působivém výtvarném řešení i hudebním doprovodu spolupracovaly s LDO i výtvarný a hudební obor školy. Porota navrhuje k přímému postupu na celostátní přehlídku Dětská scéna.
Jak Franta na čerchmanty vyzrál (autor: Olina Straková na motivy lidové pohádky)
Soubor si letos vybral lidovou pohádku Čert a Káča. Upravená dramatizace O. Strnadové se stala základem pokusu zvládnout po dvou epických předlohách i klasickou stavbu dramatické předlohy prostředky dramatické hry a elementárního herectví. V živém, muzikálním a výtvarně barevném představení se to podařilo – nejpůsobivěji snad v kolektivních scénách o posvícení a v pekle. Inscenace staví na vysoké úrovni mluvních a pohybových dovedností žáků vyšších ročníků I. cyklu ZUŠ, opírá se o divadelní vidění a režijní schopnosti vedoucí souboru a nemalou roli v ní hraje i výtvarný a zvukový plán: kostýmy, rekvizity a hudební doprovod (dudy). Představení znovu potvrdilo, že vedoucí souboru L. Hájková dokáže své divadelní znalosti v práci dětmi velice dobře využít, ať už se jedná o jejich vybavenost divadelními dovednostmi, výběr textu a jeho scénické zpracování, volbu kostýmů, rekvizit a hudebního doprovodu. Na působivém výtvarném řešení i hudebním doprovodu spolupracovaly s LDO i výtvarný a hudební obor školy. Porota navrhuje k přímému postupu na celostátní přehlídku Dětská scéna.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.