GREGAR, Saša: FUCKING STORY. Divadelní HROMADA 2006 - léto.
FUCKING STORY
Těžko psát „Vděli jsme…“, když inscenace neměla ještě premiéru, alespoň ne tu oficiální. Těžko to psát režisérovi jaká byla první představení, to přísluší jiným. Takže alespoň informace – divadelní soubor Vicena Ústí nad Orlicí uvedl zatím v Jehnědí, v Poličce, Kostelci nad Orlicí a Králíkách svůj nový opus s názvem velmi složitým - Hrníčky po babičce se nesmějí rozbíjet beztrestně aneb Počasí na zabití, prostě Fucking Story. Za mnohoslovným názvem se však skrývá hra Vlastimila Venclíka „Kontrola nemocného“, známější opět pod jiným, kdysi velmi hraným názvem, „Vrať mi to pyžamo“.
A aby toho nebylo dost, ústečtí inscenátoři si vzali na pomoc i žánrový odkaz Quentina Tarantina a groteskního herectví Bolka Polívky, aby totiž po 30 letech od vzniku textu bylo o čem hrát a učinili z něj taškařici zcela současnou a, jak říká obvykle Pepa Tejkl, hru „s přesahem“. V jediných dvou rolích hraje Petr Hájek a Láďa Skalický, sekunduje jim papoušek Lora z rodu Žako, režíroval níže podpsaný, po deseti letech se vrátil k souboru, s nímž zažil zlaté časy Vévodkyně a Špatného bytu.
Představení je o setkání kontrolora zdravotní pojišťovny s nemocným - přímo v jeho posteli, taková milá groteskní absurdita, jak konečně každé setkání úřadu s lidským mozkem. Dojde však i k řadě zvratů a nakonec není to tak jak se zdálo. Hraje se o život, a to bez přestávky a o něco déle než hodinu.
Saša Gregar
(Kontakt Petr Hájek 777 336 337)
Těžko psát „Vděli jsme…“, když inscenace neměla ještě premiéru, alespoň ne tu oficiální. Těžko to psát režisérovi jaká byla první představení, to přísluší jiným. Takže alespoň informace – divadelní soubor Vicena Ústí nad Orlicí uvedl zatím v Jehnědí, v Poličce, Kostelci nad Orlicí a Králíkách svůj nový opus s názvem velmi složitým - Hrníčky po babičce se nesmějí rozbíjet beztrestně aneb Počasí na zabití, prostě Fucking Story. Za mnohoslovným názvem se však skrývá hra Vlastimila Venclíka „Kontrola nemocného“, známější opět pod jiným, kdysi velmi hraným názvem, „Vrať mi to pyžamo“.
A aby toho nebylo dost, ústečtí inscenátoři si vzali na pomoc i žánrový odkaz Quentina Tarantina a groteskního herectví Bolka Polívky, aby totiž po 30 letech od vzniku textu bylo o čem hrát a učinili z něj taškařici zcela současnou a, jak říká obvykle Pepa Tejkl, hru „s přesahem“. V jediných dvou rolích hraje Petr Hájek a Láďa Skalický, sekunduje jim papoušek Lora z rodu Žako, režíroval níže podpsaný, po deseti letech se vrátil k souboru, s nímž zažil zlaté časy Vévodkyně a Špatného bytu.
Představení je o setkání kontrolora zdravotní pojišťovny s nemocným - přímo v jeho posteli, taková milá groteskní absurdita, jak konečně každé setkání úřadu s lidským mozkem. Dojde však i k řadě zvratů a nakonec není to tak jak se zdálo. Hraje se o život, a to bez přestávky a o něco déle než hodinu.
Saša Gregar
(Kontakt Petr Hájek 777 336 337)
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.