Liberec, 2006 - O dvanácti měsíčkách; 2007: O zakleté labuti;
Spojáček z Liberce představil inscenaci pohádky Boženy Němcové v úpravě Rudy Krauseho O dvanácti měsíčkách, s níž se soutěžně zúčastnil o týden dříve přehlídky v Lounech. Hráli částečně odkrytě marionetami na nitích u dekorace chalupy, částečně zakrytě malými spodovými loutkami při putování Marušky do hor, znázorněných zde velkým bílým látkovým kopcem s cestičkami. Je znát, že jde o zkušený soubor, ale představení nezapřelo (a sami inscenátoři to přiznali), že byla inscenace šita trochu horkou jehlou. Příběh tak jde přímočaře k cíli, má do jisté míry i svůj emotivní náboj, ale chybí mu nápaditější rozehrání jednotlivých situací a variací děje ( putování Marušky do hor je třikrát stejné, postavy postrádají větší plasticitu a vývoj). Ale je rozhodně v silách souboru inscenaci dopracovat.
EXNAROVÁ, Alena: Turnovský drahokam po sedmnácté. (internet)
Spojáček z Liberce zahrál úpravu staré Průchovy hry O zakleté labuti. Hrál odkrytě marionetami ve velmi pěkně vymyšlené, s loutkami výtvarně korespondující scéně: do soklu byly zasouvány kulisy vytvářející odpovídající prostředí. Při přestavbách byl sokl prosvícen a sledovali jsme plující labuť. Liberečtí jsou zkušení loutkoherci a tak kdyby věnovali zkoušení více času než jak přiznali, jistě by dokázali i v tomto poklidně plynoucím a upovídaném textu zdůraznit dramatičnost klíčových momentů příběhu. Pochválit je ale třeba rozhodně Janu Krauseovou, jejíž Kašpárek byl díky vynikajícímu loutkohereckému projevu skutečně nejvýraznější postavou celého představení.
EXNAROVÁ, Alena: Turnovský drahokam po sedmnácté. (internet)
Spojáček z Liberce zahrál úpravu staré Průchovy hry O zakleté labuti. Hrál odkrytě marionetami ve velmi pěkně vymyšlené, s loutkami výtvarně korespondující scéně: do soklu byly zasouvány kulisy vytvářející odpovídající prostředí. Při přestavbách byl sokl prosvícen a sledovali jsme plující labuť. Liberečtí jsou zkušení loutkoherci a tak kdyby věnovali zkoušení více času než jak přiznali, jistě by dokázali i v tomto poklidně plynoucím a upovídaném textu zdůraznit dramatičnost klíčových momentů příběhu. Pochválit je ale třeba rozhodně Janu Krauseovou, jejíž Kašpárek byl díky vynikajícímu loutkohereckému projevu skutečně nejvýraznější postavou celého představení.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.