2002 - Mechanický pomeranč;
HULEC, Vladimír: Divadlo je pomeranč - 41. Šrámkův Písek, 23. -26. 5. 2002, AS 2002, č. 3, s. 29 - 34.
Praha, Sergej, Anthony Burgess: Mechanický pomeranč-Vladimír Škultéty, Jan Rendl. Pomeranč, r. Jan Rendl.
Obdobně jako pražská skupina Sergej, která do Písku přivezla vlastní adaptaci kultovního románu Anthonyho Burgesse Mechanický pomeranč (nazvala ji Pomeranč). Se Sergejem vtrhl na jeviště současný svět násilí. Obdobně jako v románu, zvolili Sergej přímočarý, až popartový přístup. Každá scéna je jako políčko komiksu. Herci své postavy nijak psychologicky nekoplikují. Vše odehrají přímočaře, jako bychom sledovali televizní přenos ze světa nejdrsnější spodiny. A herci té spodině rozumějí. Román přesně vystihuje jejich pocit frustrace z dnešního světa, který manipuluje jedincem od narození do smrti. A vzepřít se nejde. Jen mlátit kolem sebe hlava nehlava. Sergej vznikl na jaře tohoto roku právě na základě přípravy této inscenace. Ta s sebou nese všechny atributy prvního díla. Je necezená žádnou zjevnou jevištní zkušeností. Tvůrci přinášejí na jeviště svůj svět, který ovšem zdaleka není prostoduchý, formálně jednoduchý či obsahově banální. Jako kulisy slouží chladně civilistní abstraktní velká plátna studenta AVU Daniela Pitína, hudební doprovod, jenž je rovněž takovým chladně technicistním zvukovým „plátnem“ sestavil zpěvák skupin Vertigo Jakub Siňor, dramatizaci připravil a hlavní roli ztvárňuje student FAMU Vladimír Škultéty, režie se zhostil a filmové dotáčky připravil zaměstnanec dokumentaristiky v ČT Jan Rendl. Zkrátka profese této skupiny se v inscenaci silně zhodnocují a až se tvůrcům podaří zvládnout i zatím nepřekonatelné divadelní problémy s prostorem, přestavbami scén ap., může Pomeranč být Inscenací roku.
Neviděl jsem u nás tak „hustý“, přesný otisk pocitu a stavu dnešní cool generation.
Praha, Sergej, Anthony Burgess: Mechanický pomeranč-Vladimír Škultéty, Jan Rendl. Pomeranč, r. Jan Rendl.
Obdobně jako pražská skupina Sergej, která do Písku přivezla vlastní adaptaci kultovního románu Anthonyho Burgesse Mechanický pomeranč (nazvala ji Pomeranč). Se Sergejem vtrhl na jeviště současný svět násilí. Obdobně jako v románu, zvolili Sergej přímočarý, až popartový přístup. Každá scéna je jako políčko komiksu. Herci své postavy nijak psychologicky nekoplikují. Vše odehrají přímočaře, jako bychom sledovali televizní přenos ze světa nejdrsnější spodiny. A herci té spodině rozumějí. Román přesně vystihuje jejich pocit frustrace z dnešního světa, který manipuluje jedincem od narození do smrti. A vzepřít se nejde. Jen mlátit kolem sebe hlava nehlava. Sergej vznikl na jaře tohoto roku právě na základě přípravy této inscenace. Ta s sebou nese všechny atributy prvního díla. Je necezená žádnou zjevnou jevištní zkušeností. Tvůrci přinášejí na jeviště svůj svět, který ovšem zdaleka není prostoduchý, formálně jednoduchý či obsahově banální. Jako kulisy slouží chladně civilistní abstraktní velká plátna studenta AVU Daniela Pitína, hudební doprovod, jenž je rovněž takovým chladně technicistním zvukovým „plátnem“ sestavil zpěvák skupin Vertigo Jakub Siňor, dramatizaci připravil a hlavní roli ztvárňuje student FAMU Vladimír Škultéty, režie se zhostil a filmové dotáčky připravil zaměstnanec dokumentaristiky v ČT Jan Rendl. Zkrátka profese této skupiny se v inscenaci silně zhodnocují a až se tvůrcům podaří zvládnout i zatím nepřekonatelné divadelní problémy s prostorem, přestavbami scén ap., může Pomeranč být Inscenací roku.
Neviděl jsem u nás tak „hustý“, přesný otisk pocitu a stavu dnešní cool generation.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.