TURBA, Zdeněk: Severní Morava - polojasno. AS 2001, č. 2.
recenze představení na KP:
Temperka – Třinec: „Pravda o mé rodině“
Napsala: Magdalena Frydrychová, vedení souboru: Marcela Kovaříková, hráli: Kateřina Legerská, Andrea Kotasová, Pavla Slížová, Milan Orálek ml., Hana Kučerová, Urszula Waclawiková, Martin Kozák. Představení by se také mohlo jmenovat „Hromada uhlí“ (ta hromada resp. její uklizení působila celou dobu starosti), bylo jediným „vážným“ divadlem a podle slov členů souboru šlo o vyzkoušení vlastních sil na „skutečné“ herecké tvorbě. Hra byla napsána souboru na míru, je někde v poloze moderního amerického dramatu druhé poloviny 20. století, což není výtka, jen pokus o nalezení autorčiny inspirace. Ústřední postava hry, dívka Alice, nás provází po své rodině, jejímž základním rysem je naprostá ztráta komunikace a snaha alespoň mladších členů o nalezení východiska a alespoň špetky světla na konci tunelu. Přestože psychologie postav a zvolené realistické herectví byly až příliš často nad síly herců, byl tento pokus sympatický ze dvou důvodů: tím prvním je reflexe tématu současné rodiny jako velmi ohrožené instituce (toto znepokojení bylo akcentováno zjitřenou atmosférou představení), a za druhé to byl kus poctivé práce a snahy vytvořit umělecké dílo, završit je tvarem a nabídnout divákům jako jednoznačné poselství.
Temperka – Třinec: „Pravda o mé rodině“
Napsala: Magdalena Frydrychová, vedení souboru: Marcela Kovaříková, hráli: Kateřina Legerská, Andrea Kotasová, Pavla Slížová, Milan Orálek ml., Hana Kučerová, Urszula Waclawiková, Martin Kozák. Představení by se také mohlo jmenovat „Hromada uhlí“ (ta hromada resp. její uklizení působila celou dobu starosti), bylo jediným „vážným“ divadlem a podle slov členů souboru šlo o vyzkoušení vlastních sil na „skutečné“ herecké tvorbě. Hra byla napsána souboru na míru, je někde v poloze moderního amerického dramatu druhé poloviny 20. století, což není výtka, jen pokus o nalezení autorčiny inspirace. Ústřední postava hry, dívka Alice, nás provází po své rodině, jejímž základním rysem je naprostá ztráta komunikace a snaha alespoň mladších členů o nalezení východiska a alespoň špetky světla na konci tunelu. Přestože psychologie postav a zvolené realistické herectví byly až příliš často nad síly herců, byl tento pokus sympatický ze dvou důvodů: tím prvním je reflexe tématu současné rodiny jako velmi ohrožené instituce (toto znepokojení bylo akcentováno zjitřenou atmosférou představení), a za druhé to byl kus poctivé práce a snahy vytvořit umělecké dílo, završit je tvarem a nabídnout divákům jako jednoznačné poselství.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.