Valašské Meziříčí, MFP, 7.ročník, citace
Blíží se VII. Moravský festival poesie „O štít města Valašského Meziříčí“
pořádaný k zahájení kulturní části Měsíce československo-sovětského přátelství a na počest 50. výročí založení KSČ, pod záštitou SM KNV Ostrava, JM KNV Brno a MěstNV Valašské Meziříčí. Pro vítěze je připravena zvláštní prémie – čtrnáctidenní zájezd do SSSR jako dar ÚV SČSP.
Zpravodaj Valašského Meziříčí 10/1971
Letošní festival je nejkrásnější, jaký jsem za sedm let zažil. Nejkrásnější je z toho důvodu, že poslední den před zahájením neděláme nic, jenom vylepšujeme, spravujeme si náladu, bavíme se a cítíme se všichni bez výjimky velmi dobře.
To znamená, že všechno bylo uděláno již předem a důkladně.
Ing. Jiří Broll, zpravodaj 1/1971
Byly doby, kdy se recitátoři báli při přednesu básní pohnout. Stáli téměř ve vojenském postoji a divili se, že jsme jim při hodnocení říkali, že je nutno se chovat přirozeně. Později došlo k uvolnění chování recitátorů, někdy možná až k příliš velkému. V poslední době mám dojem, že se módou stává jakási „kubatura“. Na jevišti stojí recitátor a doplňuje verše gestem. Dělají to i rozhlasoví spíkři, pohyb jim pomáhá k akcentu, který u nich před mikrofonem nesmí být přehnaný, a gesto jim pomáhá, že část impulzu spolknou, přenesou do pohybu a citlivý mikrofon zachytí akcent jen v přiměřené síle. Na jevišti to však vypadá nepěkně. Uvědomte si, že také vnější stránka recitace hraje velmi důležitou úlohu.
Mgr. Jiří Hraše, zpravodaj 5/1971
Recitátoři mnohdy zaměňují problém prožitků s problémem srozumitelnosti. Přednašeč jistě může nebo musí recitovaný text prožívat, ale nesmí zapomenout na kontakt s posluchači, že má jako první povinnost sdělit mu srozumitelně básníkův text.
Rudolf Pogoda, zpravodaj 5/1971
O Moravě se říká, že je velmocí poezie. Morava skutečně dala české literatuře básníky z nejvýznamnějších a nyní je díky Wolkerovu Prostějovu a Valašskému Meziříčí i domovinou amatérského přednesu.
PhDr. Milan Blahynka, Svět socialismu 49/1971
Dojem žádoucí autenticity, kdy interpret nezapomínal na komunikativní funkci přednesu, ale naopak dotáhl vtáhnout posluchače do svého pojetí atmosféry básně, převládal u poezie moderní…
PhDr. Vít Závodský, Amatérská scéna 1/1972
pořádaný k zahájení kulturní části Měsíce československo-sovětského přátelství a na počest 50. výročí založení KSČ, pod záštitou SM KNV Ostrava, JM KNV Brno a MěstNV Valašské Meziříčí. Pro vítěze je připravena zvláštní prémie – čtrnáctidenní zájezd do SSSR jako dar ÚV SČSP.
Zpravodaj Valašského Meziříčí 10/1971
Letošní festival je nejkrásnější, jaký jsem za sedm let zažil. Nejkrásnější je z toho důvodu, že poslední den před zahájením neděláme nic, jenom vylepšujeme, spravujeme si náladu, bavíme se a cítíme se všichni bez výjimky velmi dobře.
To znamená, že všechno bylo uděláno již předem a důkladně.
Ing. Jiří Broll, zpravodaj 1/1971
Byly doby, kdy se recitátoři báli při přednesu básní pohnout. Stáli téměř ve vojenském postoji a divili se, že jsme jim při hodnocení říkali, že je nutno se chovat přirozeně. Později došlo k uvolnění chování recitátorů, někdy možná až k příliš velkému. V poslední době mám dojem, že se módou stává jakási „kubatura“. Na jevišti stojí recitátor a doplňuje verše gestem. Dělají to i rozhlasoví spíkři, pohyb jim pomáhá k akcentu, který u nich před mikrofonem nesmí být přehnaný, a gesto jim pomáhá, že část impulzu spolknou, přenesou do pohybu a citlivý mikrofon zachytí akcent jen v přiměřené síle. Na jevišti to však vypadá nepěkně. Uvědomte si, že také vnější stránka recitace hraje velmi důležitou úlohu.
Mgr. Jiří Hraše, zpravodaj 5/1971
Recitátoři mnohdy zaměňují problém prožitků s problémem srozumitelnosti. Přednašeč jistě může nebo musí recitovaný text prožívat, ale nesmí zapomenout na kontakt s posluchači, že má jako první povinnost sdělit mu srozumitelně básníkův text.
Rudolf Pogoda, zpravodaj 5/1971
O Moravě se říká, že je velmocí poezie. Morava skutečně dala české literatuře básníky z nejvýznamnějších a nyní je díky Wolkerovu Prostějovu a Valašskému Meziříčí i domovinou amatérského přednesu.
PhDr. Milan Blahynka, Svět socialismu 49/1971
Dojem žádoucí autenticity, kdy interpret nezapomínal na komunikativní funkci přednesu, ale naopak dotáhl vtáhnout posluchače do svého pojetí atmosféry básně, převládal u poezie moderní…
PhDr. Vít Závodský, Amatérská scéna 1/1972
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.