Rozhovor s Luďkem Horkým. Zpravodaj JH 2005.
3x PRO Luďka Horkého,
režiséra souboru DS Ty-já-tr Hrobeso
Proč Shakespeare?
My už jsme Shakespeara hráli - Sen noci
svatojánské. Zpočátku tu hru herci neměli
rádi, ale dodnes ji nechtějí derniérovat. Měl
jsem v hlavě úplně jiné texty z úplně jiné
doby, ale bral jsem v úvahu, že tohle je hodně
bavilo. A tak jsem pročetl celého Shakespeara
a nakonec vybral Mnoho povyku pro nic. Měl
jsem u něj nevíc pocit, že vím proč a jak bych
ho dělal.
Všimla jsem si, že velký důraz dáváte na
hudební složku...
Hodně koketujeme s popkulturou,
počínaje takovou retrosmyčkou od 50.let
po současnost, a s televizní kulturou.
Říkali jsme si, že po formální stránce se
budeme trošku potkávat se světem telenovel
a sitcomů. Protože odmyslím-li poezii
Shakespeara a překlad pana Hilského, které
to posouvají na vyšší úroveň, přišly mi
některé zápletky a dialogy jako z telenovel.
A tak jsem se zamyslel nad tím, co by se
z toho dalo vytřískat a v souvislosti s tím jsme
také vybírali hudbu.
Jak jste přišli na tu živou dekoraci -
oživlou sochu?
Úplně na začátku jsem přemýšlel, co vůbec
se scénou, protože jsme původně z divadla
Radar z Holešovic, a to je malé kukátko 3x4
m, a moc se tam toho nevejde. Pokud hraje
na jevišti přes devatenáct herců a někdy se
setkají všichni najednou, už se tam nevejde
moc dekorací, protože kostýmy plně pojmou
prostor. Děláme tam už víc než desátou
inscenaci, a tak mi přišlo už banální pověsit
do pozadí nějaký hadr. Co tedy udělat, aby
to bylo jednoduché, účelné, věcné, vtipné,
a nepřekáželo to? Pak mě napadlo, že většina
scén se odehrává v salonu, na zahradě paláce
nebo v nóbl ložnici a že všude může být
socha a ta se může proměňovat. Tak jsme
to zkusili.
jas
režiséra souboru DS Ty-já-tr Hrobeso
Proč Shakespeare?
My už jsme Shakespeara hráli - Sen noci
svatojánské. Zpočátku tu hru herci neměli
rádi, ale dodnes ji nechtějí derniérovat. Měl
jsem v hlavě úplně jiné texty z úplně jiné
doby, ale bral jsem v úvahu, že tohle je hodně
bavilo. A tak jsem pročetl celého Shakespeara
a nakonec vybral Mnoho povyku pro nic. Měl
jsem u něj nevíc pocit, že vím proč a jak bych
ho dělal.
Všimla jsem si, že velký důraz dáváte na
hudební složku...
Hodně koketujeme s popkulturou,
počínaje takovou retrosmyčkou od 50.let
po současnost, a s televizní kulturou.
Říkali jsme si, že po formální stránce se
budeme trošku potkávat se světem telenovel
a sitcomů. Protože odmyslím-li poezii
Shakespeara a překlad pana Hilského, které
to posouvají na vyšší úroveň, přišly mi
některé zápletky a dialogy jako z telenovel.
A tak jsem se zamyslel nad tím, co by se
z toho dalo vytřískat a v souvislosti s tím jsme
také vybírali hudbu.
Jak jste přišli na tu živou dekoraci -
oživlou sochu?
Úplně na začátku jsem přemýšlel, co vůbec
se scénou, protože jsme původně z divadla
Radar z Holešovic, a to je malé kukátko 3x4
m, a moc se tam toho nevejde. Pokud hraje
na jevišti přes devatenáct herců a někdy se
setkají všichni najednou, už se tam nevejde
moc dekorací, protože kostýmy plně pojmou
prostor. Děláme tam už víc než desátou
inscenaci, a tak mi přišlo už banální pověsit
do pozadí nějaký hadr. Co tedy udělat, aby
to bylo jednoduché, účelné, věcné, vtipné,
a nepřekáželo to? Pak mě napadlo, že většina
scén se odehrává v salonu, na zahradě paláce
nebo v nóbl ložnici a že všude může být
socha a ta se může proměňovat. Tak jsme
to zkusili.
jas
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.