HÁBL, Milan. Labutí špína. Glosa na inscenaci Baletky. Online. Web Jiráskův Hronov 6. 8. 2024
Glosa Milana Hábla na inscenaci Baletky.
Jedinou – k tomu ještě inspirativní – inscenací pondělního hlavního programu byly Baletky režisérky, choreografky a tanečnice Miřenky Čechové podle stejnojmenné knižní předlohy z roku 2020.
Čechová jako princezna ve žlutých šatičkách zpočátku stylizací dětské naivity publiku prozrazuje a vyjmenovává řadu svých přání a cílů do budoucna v oblasti baletní profese. Po výrazném světelném a hudebním střihu se performerka ležící na scéně dostává ze šatů a proměňuje se v jakousi šelmu, která se před námi pohybuje zcela nahá, dokud není zkrocena nástupem na baletní konzervatoř. Prostřednictvím hudebně-tanečních výstupů, videoklipů a prací s několika scénickými konstrukcemi (průhledný vodní box, elektronicky modifikované zrcadlo a pojízdná elevace) tematizuje psychicky i fyzicky náročná úskalí studia baletu a to, jakým způsobem dokáží fatálně postihnout lidský organismus.
Performance je velice silným zážitkem a Čechová podává naprosto fenomenální výkon. Mezi několik výrazných momentů patří například koupání se v kalné vodě s průhlednými igelity, bourající iluzi krásného a idylického labutího jezera, anebo sesekávání ze sebe kusy ženského těla tvořeného z polystyrenu, aby o něco později byly tyto odřezky využity jako buket květin, který baletka dostane na děkovačce své úplně první velké premiéry. Asi největší husí kůže se mohla dostavit během posledního monologu, v němž performerka směrem k publiku odkazuje na svou předešlou nahotu na scéně, a sděluje nám, že až v tento moment po tom všem, čím si prošla, je skutečně nahá.
HÁBL, Milan. Labutí špína. Glosa na inscenaci Baletky. Online. Web Jiráskův Hronov 6. 8. 2024. Dostupné z: https://jiraskuvhronov.eu/labuti-spina [cit. 2024-08-13]
Jedinou – k tomu ještě inspirativní – inscenací pondělního hlavního programu byly Baletky režisérky, choreografky a tanečnice Miřenky Čechové podle stejnojmenné knižní předlohy z roku 2020.
Čechová jako princezna ve žlutých šatičkách zpočátku stylizací dětské naivity publiku prozrazuje a vyjmenovává řadu svých přání a cílů do budoucna v oblasti baletní profese. Po výrazném světelném a hudebním střihu se performerka ležící na scéně dostává ze šatů a proměňuje se v jakousi šelmu, která se před námi pohybuje zcela nahá, dokud není zkrocena nástupem na baletní konzervatoř. Prostřednictvím hudebně-tanečních výstupů, videoklipů a prací s několika scénickými konstrukcemi (průhledný vodní box, elektronicky modifikované zrcadlo a pojízdná elevace) tematizuje psychicky i fyzicky náročná úskalí studia baletu a to, jakým způsobem dokáží fatálně postihnout lidský organismus.
Performance je velice silným zážitkem a Čechová podává naprosto fenomenální výkon. Mezi několik výrazných momentů patří například koupání se v kalné vodě s průhlednými igelity, bourající iluzi krásného a idylického labutího jezera, anebo sesekávání ze sebe kusy ženského těla tvořeného z polystyrenu, aby o něco později byly tyto odřezky využity jako buket květin, který baletka dostane na děkovačce své úplně první velké premiéry. Asi největší husí kůže se mohla dostavit během posledního monologu, v němž performerka směrem k publiku odkazuje na svou předešlou nahotu na scéně, a sděluje nám, že až v tento moment po tom všem, čím si prošla, je skutečně nahá.
HÁBL, Milan. Labutí špína. Glosa na inscenaci Baletky. Online. Web Jiráskův Hronov 6. 8. 2024. Dostupné z: https://jiraskuvhronov.eu/labuti-spina [cit. 2024-08-13]
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.