KŘÍŽEK, Lukáš. Vždycky je to jakoby trochu „nekroflý“. Rozhovor se souborem Nekroflík. Online. Web Jiráskův Hronov 4. 8. 2024

Rozhovor se souborem Nekroflík.

Jaká byla geneze „líbivého“ názvu souboru – Nekroflík?
Ema: V původních prostorech, kde náš soubor zkoušel, jsme si říkali Knoflík. A když jsme změnili prostory i přístup k tomu, co chceme dělat, tak jsme si řekli, že to bude Nekroflík.
Ondřej: A taky je to trochu tou pracovní morálkou.

Kdo přišel s námětem Murakamiho sbírek Muži, kteří nemají ženy a Po otřesech?
Antonín: Na začátku tvorby jsme si řekli, s čím bychom chtěli pracovat, a vyšly nám z toho povídky. Zároveň jsme chtěli něco s metrem a podzemím, což nás zavedlo k Murakamiho povídce o tokijském metru. Nakonec jsme ale vybírali odjinud.
Ema: Taky jsme se bavili o tom, které povídky ze sbírky Muži, kteří nemají ženy jsou nosné, a zjistili, že máme materiálu málo. Takže jsme připojili ještě knihu Po otřesech.
Eliška: Povídek bylo původně mnohem víc, ale vybírali jsme ty, které se podobají.

Prázdnota, existenciální úzkost a hledání sebe sama (nejen) v současném světě. To nejsou úplně banální leitmotivy.
Ondřej: Ono to trochu souvisí i s tím názvem. Bylo už několik pokusů o to, udělat něco odlehčenějšího, ale ve finále to po tom procesu vždy sklouzne k tomu, že je to existenciální, jakoby „nekroflý“ – prostě Nekroflík, já to úplně nedokážu popsat… ale prostě je to sranda a pak už to sranda úplně není.
Ema: My se v tomhle vždy opíráme o to, že je to takový koloběh: něco zkusíme a režiséři Ondřej Kohout s Veronikou Borovkovou to pak učešou. A hodně se o tom bavíme.
Antonín: Také bylo dost nápomocné, jak umí Murakami odlehčeně psát v rámci těžkých témat. Je to v něčem hodně bezprostřední.

Které ty motivy vnímáte jako sobě vlastní, v čem je to pro vás zásadní?
Antonín: Mně přijde, že nám tam hodně leze ta úzkost, hledání sebe sama a to, jak si mladí lidé nejsou jistí svým místem ve světě a jak je to celý hodně zmatený. Ale zároveň to hodně necháváme na interpretaci každého.
Ondřej: A také by z toho mělo nebo mohlo vyplynout, že je to vlastně v pohodě. Ta krize nebo to řešení těch věcí v sobě.
Antonín: Murakami navíc zajímavě pracuje s magickým realismem a vůbec propojením reálného a mystického; že vlastně život tak nějak pokračuje dál.
Ema: Také se nám vždy líbí komentáře typu, že sice tomu někteří diváci úplně nerozumí, ale je to pro ně hezký na pohled.

Chystáte něco dalšího nekroflýho?
Karolína: Ondřej Kohout přišel s knihou Chyba, která je o klukovi, který pašuje vzácné rostliny z Japonska – a je to takový sci-fi z českýho prostředí. A to už jsme trochu ohledávali, zkoušeli nějaké aspekty a asi s tím budeme pracovat i dál.

Ptal se Lukáš Křížek

KŘÍŽEK, Lukáš. Vždycky je to jakoby trochu „nekroflý“. Rozhovor se souborem Nekroflík. Online. Web Jiráskův Hronov 4. 8. 2024. Dostupné z: https://jiraskuvhronov.eu/vzdycky-je-to-jakoby-trochu-nekrofly [cit. 2024-08-06]
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?

Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.

Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.

Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':