RICHTER KOHUTOVÁ, Petra. Divadlo Vřesinských Ochotníků / Michaela Doležalová, Janka Ryšánek Schmiedtová: Vzpoura nevěst, recenze, KP Mrštíkovo divadelní jaro Boleradice 2024.
Vzpoura nevěst je oblíbený titul autorek Michaely Doležalové a Janky Ryšánek Schmiedtové, vytvořený původně pro zlínské divadlo a uvedený taktéž v Moravském divadle Olomouc v režii druhé jmenované a v režii prvně jmenované také v Divadle Palace. I ochotníci si ho oblíbili, vzpomeňme např. inscenaci plzeňského Žumbery v režii Kristýny Kohoutové. Divadlo Vřesinských ochotníků (DiVOch) v minulosti spolupracovalo výhradně s režisérem Ondřejem Bendou ze štítinské ŠAMU (vloni na MDJ vcelku potěšily Assousovy Švagřičky), tentokrát se poprvé režie ujala Marie Dubská.
Divadlo Vřesinských ochotníků má ve svých řadách krásné typy, k tomu řemeslně disponované – a to platí o všech šesti ženách a jednom muži, které jsme v představení viděli, od těch zkušenějších (Hedviky Řeháčkové v roli dr. Zapletalové, kupříkladu) po ty, kteří stáli na jevišti poprvé (Jana Šebestová v roli Petry, Ivona Kasperková jako Jana a Petr Duda v roli Marka). Bohužel inscenace trpí nerozhodnutostí v mnoha ohledech. Nelze říci, že by tvůrci nevěděli o možnostech, spíše se jim jich vždy zalíbilo několik a nerozhodli se, která je pro jejich konkrétní inscenaci nejvýhodnější. Pohybují se mezi čistou konverzační komedií – ale ve druhé polovině sklouznou k dramatu. Herečky se snaží hrát konkrétní postavu a její proměnu či alespoň proměnu jejího rozhodnutí – ale zapomínají zveřejňovat, jakým způsobem k němu dospěly. A absence čitelných střihů (ať už hereckých či technických) vede ke zmatení diváka, zdali se postavy nacházejí v jednom časoprostoru, zdali se míjejí či jsou každá někde úplně jinde. Nejpřesněji si vedla Věra Filipová jako Marie a Petr Duda coby Marek.
Nicméně Vzpoura nevěst je dalším komediálním titulem na divadelní cestě DiVOcha, titulem, s nímž se, dle reakcí diváků, utkal se ctí. A je proč se těšit na příští inscenaci.
Divadlo Vřesinských ochotníků má ve svých řadách krásné typy, k tomu řemeslně disponované – a to platí o všech šesti ženách a jednom muži, které jsme v představení viděli, od těch zkušenějších (Hedviky Řeháčkové v roli dr. Zapletalové, kupříkladu) po ty, kteří stáli na jevišti poprvé (Jana Šebestová v roli Petry, Ivona Kasperková jako Jana a Petr Duda v roli Marka). Bohužel inscenace trpí nerozhodnutostí v mnoha ohledech. Nelze říci, že by tvůrci nevěděli o možnostech, spíše se jim jich vždy zalíbilo několik a nerozhodli se, která je pro jejich konkrétní inscenaci nejvýhodnější. Pohybují se mezi čistou konverzační komedií – ale ve druhé polovině sklouznou k dramatu. Herečky se snaží hrát konkrétní postavu a její proměnu či alespoň proměnu jejího rozhodnutí – ale zapomínají zveřejňovat, jakým způsobem k němu dospěly. A absence čitelných střihů (ať už hereckých či technických) vede ke zmatení diváka, zdali se postavy nacházejí v jednom časoprostoru, zdali se míjejí či jsou každá někde úplně jinde. Nejpřesněji si vedla Věra Filipová jako Marie a Petr Duda coby Marek.
Nicméně Vzpoura nevěst je dalším komediálním titulem na divadelní cestě DiVOcha, titulem, s nímž se, dle reakcí diváků, utkal se ctí. A je proč se těšit na příští inscenaci.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.