RICHTER KOHUTOVÁ, Petra. Spojené farnosti Zbraslav / Luděk Strašák: Tarsan, recenze, KP Mrštíkovo divadelní jaro Boleradice 2024.
Před časem jsme se na MDJ setkali s inscenací vymykající se obsahem i formou – pod názvem Nestříhat! nabídla muzikálově zpracovaný příběh Samsona a Dalily. Soubor Spojené farnosti Zbraslav se jak biblické tématice, tak hudebnímu žánru věnuje důsledně, dosud uvedl tituly jako Jesus Christ Supermlád, Gedeon, Pastýř Vojtěch a další. Letos přivezli Zbraslavští muzikál o Pavlovi z Tarsu a uvedli ho pod názvem Tarsan. Zhlédli jsme ho v prostorách kina v Hustopečích, tam také proběhla rozprava se souborem.
Výraznými pozitivy představení, které trvalo dvě a půl hodiny a obsahovalo šestadvacet náročných pěveckých čísel, byly: 1. kolektivní energie zúčastněných osmnácti účinkujících, z nichž nejmladšímu bylo tak pět a nejstaršímu čtyřicet let (jde pouze o odhad, neověřeno), 2. nadhled, s nímž je příběh pojednán, současný jazyk, jímž je vyprávěn, 3. hudba plus velmi slušné hudební aranže (libretista, skladatel a režisér v jedné osobě Luděk Strašák obstarával s kolegou rovněž hudební doprovod), 4. zpěv – ve vícehlasech a prakticky po celou stopáž představení, činoherní pasáže tvořily minimum, 5. choreografie obsahující některé velmi silné, metaforické momenty (např. souboj pohanů s křesťany jako souboj rockerů s baleťáky, plavbu po moři…). Příběh původního bijce křesťanů, jenž je osvícen a hlásá svou víru až do mučednické smrti, je přehledně převyprávěn (osobně mi chybělo přesné pojmenování okamžiku, kdy se z Šavla stane Pavel). Problematická se jevila výprava (stálé stěhování mobiliáře ničemu nepomáhalo, kostýmy byly spíše matoucí a stylově nejednotné) a práce se světlem.
Tarsan měl premiéru v roce 2011, hrál se do roku 2016, obnoven byl před rokem – a do této chvíle dosáhl cca pětasedmdesáti repríz. Při boleradickém představení jsme byli svědky několika zázraků – a původci všech byli lidé. Představitel titulní role Tomáš Lerch disponuje neuvěřitelným hlasem a vynikajícím zpěvním projevem. Luděk Strašák vydupal celý projekt ze země jako libretista, autor hudby, režisér – a zejména jako výborný aranžér a pečlivý autor hudebního nastudování, jenž svůj soubor provedl všemi nástrahami muzikálového žánru se ctí. Vojta Strašák zaujal svým pohybovým projevem, nejen v situaci souboje pohanů s křesťany alias rockerů s baletními umělci. A dalo by se pokračovat…
RICHTER KOHUTOVÁ, Petra. Spojené farnosti Zbraslav / Luděk Strašák: Tarsan, recenze, KP Mrštíkovo divadelní jaro Boleradice 2024.
Výraznými pozitivy představení, které trvalo dvě a půl hodiny a obsahovalo šestadvacet náročných pěveckých čísel, byly: 1. kolektivní energie zúčastněných osmnácti účinkujících, z nichž nejmladšímu bylo tak pět a nejstaršímu čtyřicet let (jde pouze o odhad, neověřeno), 2. nadhled, s nímž je příběh pojednán, současný jazyk, jímž je vyprávěn, 3. hudba plus velmi slušné hudební aranže (libretista, skladatel a režisér v jedné osobě Luděk Strašák obstarával s kolegou rovněž hudební doprovod), 4. zpěv – ve vícehlasech a prakticky po celou stopáž představení, činoherní pasáže tvořily minimum, 5. choreografie obsahující některé velmi silné, metaforické momenty (např. souboj pohanů s křesťany jako souboj rockerů s baleťáky, plavbu po moři…). Příběh původního bijce křesťanů, jenž je osvícen a hlásá svou víru až do mučednické smrti, je přehledně převyprávěn (osobně mi chybělo přesné pojmenování okamžiku, kdy se z Šavla stane Pavel). Problematická se jevila výprava (stálé stěhování mobiliáře ničemu nepomáhalo, kostýmy byly spíše matoucí a stylově nejednotné) a práce se světlem.
Tarsan měl premiéru v roce 2011, hrál se do roku 2016, obnoven byl před rokem – a do této chvíle dosáhl cca pětasedmdesáti repríz. Při boleradickém představení jsme byli svědky několika zázraků – a původci všech byli lidé. Představitel titulní role Tomáš Lerch disponuje neuvěřitelným hlasem a vynikajícím zpěvním projevem. Luděk Strašák vydupal celý projekt ze země jako libretista, autor hudby, režisér – a zejména jako výborný aranžér a pečlivý autor hudebního nastudování, jenž svůj soubor provedl všemi nástrahami muzikálového žánru se ctí. Vojta Strašák zaujal svým pohybovým projevem, nejen v situaci souboje pohanů s křesťany alias rockerů s baletními umělci. A dalo by se pokračovat…
RICHTER KOHUTOVÁ, Petra. Spojené farnosti Zbraslav / Luděk Strašák: Tarsan, recenze, KP Mrštíkovo divadelní jaro Boleradice 2024.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.