STROTZER, Milan: Ferda Mravenec aneb Škola na kolečkových bruslích – recenze, 1980
Jiří Teper podle Ondřeje Sekory, Antonín Hlavička: Ferda Mravenec aneb Škola na kolečkových bruslích
(Recenze představení DS Hálek Nymburk na 3. ročníku přehlídky Divadelní červen Lysá nad Labem 30. 5. 1980.)
První představení Divadelního června 1980 bylo věnováno dětem. Bylo jím představení divadelního souboru Hálek KDŽ Nymburk Ferda Mravenec aneb Škola na kolečkových bruslích, volná dramatizace známé knížky Ondřeje Sekory z pera Jiřího Tepera a s hudbou Antonína Hlavičky.
Příhody Ferdy Mravence a jeho přítele Brouka Pytlíka byly ztvárněny v sympatickém a pestrém představení – hře se zpěvy, jejímž hlavním protagonistou se sice nestala titulní postava Ferdy, ale Brouk Pytlík, díky temperamentu, humoru a smyslu pro hereckou akci jeho představitele, kterým byl sám autor dramatizace Jiří Teper. Režisér Zdeněk Válek však inscenoval příběh o tom, že naučit se něčemu, vyžaduje píli každého žáčka, že nám nepomůže žalování a svádění viny na druhé. A tady, krom Brouka Pytlíka, jsou hlavními postavami Ferda a Beruška, vedle nich mušky, blešky a ploštice. Sám autor dramatizace poněkud opomněl tento fakt, a ani režisérovi se nepodařilo nalézt potřebné prostředky pro začínající, méně zkušené herce, aby sdělení dětskému divákovi bylo jasné, neboť právě tomuto divákovi je představení určeno a jednoznačné sdělení je jednou z nejzákladnějších podmínek divadla hraného pro děti. Různorodost hereckého projevu, zejména pak nedůsledná motivace situací a práce s dětskými herci nedovolily vyznít naplno této, pro dětského diváka přitažlivé látce. Zdařilá hudební složka s řadou písniček, které účelně posunují a rekapitulují dramatické situace, podporuje udržení tempo-rytmu představení.
Milan Strotzer
(Recenze představení DS Hálek Nymburk na 3. ročníku přehlídky Divadelní červen Lysá nad Labem 30. 5. 1980.)
První představení Divadelního června 1980 bylo věnováno dětem. Bylo jím představení divadelního souboru Hálek KDŽ Nymburk Ferda Mravenec aneb Škola na kolečkových bruslích, volná dramatizace známé knížky Ondřeje Sekory z pera Jiřího Tepera a s hudbou Antonína Hlavičky.
Příhody Ferdy Mravence a jeho přítele Brouka Pytlíka byly ztvárněny v sympatickém a pestrém představení – hře se zpěvy, jejímž hlavním protagonistou se sice nestala titulní postava Ferdy, ale Brouk Pytlík, díky temperamentu, humoru a smyslu pro hereckou akci jeho představitele, kterým byl sám autor dramatizace Jiří Teper. Režisér Zdeněk Válek však inscenoval příběh o tom, že naučit se něčemu, vyžaduje píli každého žáčka, že nám nepomůže žalování a svádění viny na druhé. A tady, krom Brouka Pytlíka, jsou hlavními postavami Ferda a Beruška, vedle nich mušky, blešky a ploštice. Sám autor dramatizace poněkud opomněl tento fakt, a ani režisérovi se nepodařilo nalézt potřebné prostředky pro začínající, méně zkušené herce, aby sdělení dětskému divákovi bylo jasné, neboť právě tomuto divákovi je představení určeno a jednoznačné sdělení je jednou z nejzákladnějších podmínek divadla hraného pro děti. Různorodost hereckého projevu, zejména pak nedůsledná motivace situací a práce s dětskými herci nedovolily vyznít naplno této, pro dětského diváka přitažlivé látce. Zdařilá hudební složka s řadou písniček, které účelně posunují a rekapitulují dramatické situace, podporuje udržení tempo-rytmu představení.
Milan Strotzer
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.