OLDstars: OLDstars slaví deset let své existence. AS 17.10.2012 (Ze života souborů).
OLDstars slaví deset let své existence
OLDstars, sdružující studenty a absolventy pražských uměleckých škol,oslaví na podzim desetileté působení na české divadelní scéně několika speciálními projekty.
Hudební Nejprve uspořádá již tradiční Říjnový zahajovací festival (1. –16. 10.) ve svém domovském sklepním prostoru HarOLD ve Vršovicích, následně organizuje 2. ročník Festivalu studentských divadel v Divadle v Celetné (25. – 27. 10.).
Na konci listopadu pak v koprodukci s Národním muzeem odehraje tři reprízy své moderní adaptace Shakespearova Hamleta v Národním památníku na Vítkově (23. – 24.11.).
Premiéra Hamleta se uskutečnila letos v červenci pod širým nebem v prostorách zříceniny středověkého hradu Helfenburk u Bavorova v rámci benefičního projektu Hamlet na Helfenburku.
Před deseti lety opustili zakládající členové OLDstars ochranná křídla mateřského Dismanova rozhlasového dětského souboru při Českém rozhlasu. Za dobu své samostatnosti se vyvinuli ve skupinu čítající několik desítek členů, fungujících v různě dramaturgicky zaměřených souborech. Jejich součástí je i Dětské studio, kde je zkušenými lektory vedeno k dramatické výchově přes 20 dětí.
„Po deseti letech svého fungování mají OLDstars na kontě mnoho domácích i mimopražských divadelních vystoupení,“ říká mluvčí umělecké skupiny Daniel Brátka. „Realizovali jsme večery scénických čtení, noční představení v Citadele na Petříně, koncerty kapely Ve3vnoci, účastnili jsme se nejrůznějších festivalů. Máme za sebou: site specifik projekt v branických Ledárnách a vyšehradské Gorlici, vlastní festival v Divadle v Celetné a dva letní projekty na hradě Helfenburk u Bavorova.“ OLDstars se věnují jak moderní dramatice, tak klasickým osvědčeným textům, které se snaží různými prostředky přiblížit současnému diváku.
Jejich klubový sklepní prostor HarOLD, jež letos funguje pátým rokem, nabízí jedinečnou možnost kontaktu s divákem prostřednictvím herectví filmového detailu. Zároveň je každé představení exkluzivním zážitkem a to díky omezené kapacitě zmíněného prostoru. Každé představení v HarOLDu má šanci zhlédnout jen třicet diváků.
Na adrese Charkovská 15 v pražských Vršovicích, kde HarOLD sídlí, začíná v pondělí 1. 10. více než dvoutýdenní prezentace aktuálního repertoáru OLDstars. Říjnový zahajovací festival potrvá až do 16. října.
Zahajovací festival otevírá první dva říjnové dny premiéra a následná repríza dramatizace románu Kena Keseyho, podle nějž vznikl i slavný Formanův film, uvedená pod názvem Kde kukačka hnízdo má v režii debutujícího Jana Battěka. I v ústavu pro choromyslné, kde se děj odehrává, mohou rezonovat otázky typu individualita osobnosti versus duševní zdraví, individualita osobnosti versus profesionalita, odborná pomoc nebo vězení.
3. a 4. října proběhnou premiéry komorní aktovky z pera současného polského dramatika Ingmara Villqista Helverova noc. Helver, duševně nemocný mladík se stává v době nacistického pogromu společensky nepohodlným, jedinou alternativou je jeho likvidace, možná ale takové Helvery známe i my, nechováme se k nim podobně? Režie se ujal student činoherního herectví pražské DAMU Matyáš Řezníček, pro kterého jde tímto o zcela novou divadelní zkušenost. Po smršti současné dramatiky se vrátilo OLDstars k podstatě divadla v podobě kánonizované divadelní hry ruského klasika A. P. Čechova Tři sestry v režii Tomáše Staňka, kde inteligentní ženy touží po lásce, zamilovaní baroni chtějí pracovat a dělostřelečtí důstojníci filozofují o životě. Všichni pak dohromady touží po štěstí, které však ve svých životech nenacházejí. Repríza proběhne v rámci Zahajovacího festivalu v sobotu 6. října.
Parafrázi Carollovy proslulé pohádkové grotesky zdramatizoval a pod názvem Kdo ukradl vdolky aneb málo z Alenky uvedl ve své režii a se svojí hudbou Václav Borůvka Valtr. Na zhruba hodinové ploše süurrealistické scény zkoumá hranice hry a vážného, viny a nevinny, pestrosti a bizarnosti, legračního a děsivého. Poslední premiérou v rámci Říjnového zahajovacího festivalu bude inscenace hry české spisovatelky, publicistky a dramatičky Daniely Fischerové Princezna T., která převzala pohádkovou Turandot Gozziho a vložila do ní témata nanejvýš aktuální – přetvářku, opravdovost, politikaření a nakonec samozřejmě i lásku. Co může mít společného mýtická Čína, náš minulý režim i současný stav světa zodpoví nová inscenace v režii studentky katedry režie DAMU Báry Hančilové.
OLDstars
OLDstars, sdružující studenty a absolventy pražských uměleckých škol,oslaví na podzim desetileté působení na české divadelní scéně několika speciálními projekty.
Hudební Nejprve uspořádá již tradiční Říjnový zahajovací festival (1. –16. 10.) ve svém domovském sklepním prostoru HarOLD ve Vršovicích, následně organizuje 2. ročník Festivalu studentských divadel v Divadle v Celetné (25. – 27. 10.).
Na konci listopadu pak v koprodukci s Národním muzeem odehraje tři reprízy své moderní adaptace Shakespearova Hamleta v Národním památníku na Vítkově (23. – 24.11.).
Premiéra Hamleta se uskutečnila letos v červenci pod širým nebem v prostorách zříceniny středověkého hradu Helfenburk u Bavorova v rámci benefičního projektu Hamlet na Helfenburku.
Před deseti lety opustili zakládající členové OLDstars ochranná křídla mateřského Dismanova rozhlasového dětského souboru při Českém rozhlasu. Za dobu své samostatnosti se vyvinuli ve skupinu čítající několik desítek členů, fungujících v různě dramaturgicky zaměřených souborech. Jejich součástí je i Dětské studio, kde je zkušenými lektory vedeno k dramatické výchově přes 20 dětí.
„Po deseti letech svého fungování mají OLDstars na kontě mnoho domácích i mimopražských divadelních vystoupení,“ říká mluvčí umělecké skupiny Daniel Brátka. „Realizovali jsme večery scénických čtení, noční představení v Citadele na Petříně, koncerty kapely Ve3vnoci, účastnili jsme se nejrůznějších festivalů. Máme za sebou: site specifik projekt v branických Ledárnách a vyšehradské Gorlici, vlastní festival v Divadle v Celetné a dva letní projekty na hradě Helfenburk u Bavorova.“ OLDstars se věnují jak moderní dramatice, tak klasickým osvědčeným textům, které se snaží různými prostředky přiblížit současnému diváku.
Jejich klubový sklepní prostor HarOLD, jež letos funguje pátým rokem, nabízí jedinečnou možnost kontaktu s divákem prostřednictvím herectví filmového detailu. Zároveň je každé představení exkluzivním zážitkem a to díky omezené kapacitě zmíněného prostoru. Každé představení v HarOLDu má šanci zhlédnout jen třicet diváků.
Na adrese Charkovská 15 v pražských Vršovicích, kde HarOLD sídlí, začíná v pondělí 1. 10. více než dvoutýdenní prezentace aktuálního repertoáru OLDstars. Říjnový zahajovací festival potrvá až do 16. října.
Zahajovací festival otevírá první dva říjnové dny premiéra a následná repríza dramatizace románu Kena Keseyho, podle nějž vznikl i slavný Formanův film, uvedená pod názvem Kde kukačka hnízdo má v režii debutujícího Jana Battěka. I v ústavu pro choromyslné, kde se děj odehrává, mohou rezonovat otázky typu individualita osobnosti versus duševní zdraví, individualita osobnosti versus profesionalita, odborná pomoc nebo vězení.
3. a 4. října proběhnou premiéry komorní aktovky z pera současného polského dramatika Ingmara Villqista Helverova noc. Helver, duševně nemocný mladík se stává v době nacistického pogromu společensky nepohodlným, jedinou alternativou je jeho likvidace, možná ale takové Helvery známe i my, nechováme se k nim podobně? Režie se ujal student činoherního herectví pražské DAMU Matyáš Řezníček, pro kterého jde tímto o zcela novou divadelní zkušenost. Po smršti současné dramatiky se vrátilo OLDstars k podstatě divadla v podobě kánonizované divadelní hry ruského klasika A. P. Čechova Tři sestry v režii Tomáše Staňka, kde inteligentní ženy touží po lásce, zamilovaní baroni chtějí pracovat a dělostřelečtí důstojníci filozofují o životě. Všichni pak dohromady touží po štěstí, které však ve svých životech nenacházejí. Repríza proběhne v rámci Zahajovacího festivalu v sobotu 6. října.
Parafrázi Carollovy proslulé pohádkové grotesky zdramatizoval a pod názvem Kdo ukradl vdolky aneb málo z Alenky uvedl ve své režii a se svojí hudbou Václav Borůvka Valtr. Na zhruba hodinové ploše süurrealistické scény zkoumá hranice hry a vážného, viny a nevinny, pestrosti a bizarnosti, legračního a děsivého. Poslední premiérou v rámci Říjnového zahajovacího festivalu bude inscenace hry české spisovatelky, publicistky a dramatičky Daniely Fischerové Princezna T., která převzala pohádkovou Turandot Gozziho a vložila do ní témata nanejvýš aktuální – přetvářku, opravdovost, politikaření a nakonec samozřejmě i lásku. Co může mít společného mýtická Čína, náš minulý režim i současný stav světa zodpoví nová inscenace v režii studentky katedry režie DAMU Báry Hančilové.
OLDstars
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.