EXNAROVÁ, Alena: Svitavy, Dětská scéna 2012 - Co den dal - Kluci buci kaktusáci. Deník Dětské scény, č. 3., str. 69, 11.6.2012
Kluci buci kaktusáci souboru Paraplata, ZUŠ Most zaujali nesporně energií a nasazením dětí, které příběh evidentně baví a hru si užívají. To především v odpoledním představení přebilo některé nedostatky, o nichž jsme diskutovali. Především o stylové nejednotnosti výtvarných prostředků, kdy proti motýlkům znázorněným rukavicemi, sluníčko šátkem a květiny květem ve vlasech či na triku se najednou objevil maňásek kočky a posléze vycpané a dost ošklivé punčocháče. A objevily se i názory, že kaktusy působí příliš měkce a že by měly mít skutečné bodliny. Jenže to by pak nemohly být tak hezky animovány a reagovat na sebe navzájem i na okolí pohybem a pohledem očí. Se stylovou nejednotností výtvarnou pak v podstatě souvisí i skutečnost, že něco se hraje a vytváří před paravánem, například motýlci z rukavic, ale děti představující květiny už je mají ve vlasech či na tričku – kdy jsou tedy na scéně jako a děti a kdy jako postav? Stejnou otázku si klademe, když k závěrečnému povídání vypravěče o tom, čím jsou kaktusy užitečné, přijde například zpoza paravánu i dívka s výrazným žlutým šátkem, který byl znakem sluníčka – pokud je ještě za sluníčko, je její přítomnost zde nelogická (protože jediné sluníčko kaktusy ocenilo, jinak se s nimi kvůli bodlinám nechtěl nikdo kamarádit), ale pokud je už za dívku, pak by neměla mít šátek. A tak podobně. Také jsme hovořili o tom, že někdy se zdvojuje akce
s vyprávění a že by celku prospělo zestručnit situace do příběhu přidané, především přehlídku květin a jejich povídání o tom, co umějí vyléčit. Ocenili jsme pěkné nápady, například závěrečný dlouhý cár papíru se seznamem toho, čím jsou kaktusy užitečné. A také to, že text odpovídá věku dětí, že vedoucí Ivana Zajáčková dokáže využít jejich rozdílné vybavenosti a inscenace je i přes uvedené problémy ukázkou dobré práce s nimi. Navíc jsme se dozvěděli od vedoucí dětského diskusního klubu, že s řadou nápadů přišly děti samy, například právě s již zmíněným seznamem. A že nejvíc ze všeho se jim líbí, že jsou spolu.
s vyprávění a že by celku prospělo zestručnit situace do příběhu přidané, především přehlídku květin a jejich povídání o tom, co umějí vyléčit. Ocenili jsme pěkné nápady, například závěrečný dlouhý cár papíru se seznamem toho, čím jsou kaktusy užitečné. A také to, že text odpovídá věku dětí, že vedoucí Ivana Zajáčková dokáže využít jejich rozdílné vybavenosti a inscenace je i přes uvedené problémy ukázkou dobré práce s nimi. Navíc jsme se dozvěděli od vedoucí dětského diskusního klubu, že s řadou nápadů přišly děti samy, například právě s již zmíněným seznamem. A že nejvíc ze všeho se jim líbí, že jsou spolu.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.