TOMAS, Karel: DĚČÍN 9. DUBNA 2011 - Uleželé želé. Deník Dětské scény č. 0, 10. 6. 2011.
yslovs, Klubíčko ZŠ Maršovská, Teplice (ved. Lena Slámová)
Příjemné texty vhodné pro daný soubor i jeho věkovou kategorii (Jiří Dědeček, Uleželé želé) jsou zarámovány trochu násilně do prostupujíího i rozdělujícího rámce mobilů a esemesek. Tento rámec jednotlivé básničky zdůvodňuje, ale je také jejich největší přítěží – často je přijatá sms velmi násilným oslím můstkem. Přitom se zdá, že úplné opuštění rámce (vzniklého ostatně na základě jedné z básní) by celkové stavbě inscenace nejen neublížilo, ale naopak pomohlo. Druhou cestou je jeho propracování do nejmenšího detailu tak, aby působil přirozeně a pravděpodobně. Což je však mnohem těžší.
Děti přicházejí z hlediště s první básničkou, jejímuž rytmu napomáhají jednoduchými orffovkami. Je veliká škoda, že tuto pomůcku okamžitě odkládají do krabice a opouštějí tak prostředek, který jim jinak dost pomáhá.
Děti jsou na jevišti svobodné, setkání s nimi je pro diváka příjemné. Stavba některých básniček vychází zevnitř, z textu a z dětí, u jiných je motivace vnějšková a nutí děti k určité formě zbytečných povrchních posunků – určitě by stálo za to se nad nimi ještě zamyslet.
Příjemné texty vhodné pro daný soubor i jeho věkovou kategorii (Jiří Dědeček, Uleželé želé) jsou zarámovány trochu násilně do prostupujíího i rozdělujícího rámce mobilů a esemesek. Tento rámec jednotlivé básničky zdůvodňuje, ale je také jejich největší přítěží – často je přijatá sms velmi násilným oslím můstkem. Přitom se zdá, že úplné opuštění rámce (vzniklého ostatně na základě jedné z básní) by celkové stavbě inscenace nejen neublížilo, ale naopak pomohlo. Druhou cestou je jeho propracování do nejmenšího detailu tak, aby působil přirozeně a pravděpodobně. Což je však mnohem těžší.
Děti přicházejí z hlediště s první básničkou, jejímuž rytmu napomáhají jednoduchými orffovkami. Je veliká škoda, že tuto pomůcku okamžitě odkládají do krabice a opouštějí tak prostředek, který jim jinak dost pomáhá.
Děti jsou na jevišti svobodné, setkání s nimi je pro diváka příjemné. Stavba některých básniček vychází zevnitř, z textu a z dětí, u jiných je motivace vnějšková a nutí děti k určité formě zbytečných povrchních posunků – určitě by stálo za to se nad nimi ještě zamyslet.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.