KEROUŠOVÁ, Eva a JIRSOVÁ, Zuzana: Dětská scéna 2011, Svitavy (recenze) - Kocourek Modroočko. AS 2011, č. 2 (z Deníku Dětské scény č.6).
KOUCOUREK MODROOČKO
Vystoupení Divadla bez zábran vzbudilo sympatie diváků a díky upřímnému projevu brzy nastala komunikace hlediště s jevištěm. I děti mladšího školního věku byly zasaženy radostí a láskou plynoucí z jeviště.Ke zpracování látky přistoupil soubor po seznámení se s textem Josefa Koláře a písněmi Marka Ebena. Scénář pak vznikal až po převyprávění a pochopení textu a přizpůsobení replik možnostem hráčů. Ebenova hudba se v průběhu hry stává oporou, vede aktéry linií příběhu a zároveň pomáhá v zobrazování Modroočkova růstu od kotěte po mladého muže.Vedoucí souboru Eva Vetchá je zároveň učitelkou těchto dětí na ZŠ, a proto poučeně pracuje s jejich dovednostmi a potřebami. Její partnerská účast na vystoupení je přiznaná a současně citlivě upozaděná, což je patrné již ze způsobu, jakým otevírá představení. Kocourek Modroočko je prvním tvarem, který ve skupině vznikl, a vedoucí si je vědoma, že cesta ke tvaru divadelnímu je teprve čeká. Zkušenosti, které děti získaly vystupováním na přehlídkách, vytvářejí dobrou půdu pro jejich sociální a dovednostní růst a navíc jsou impulsem k další tvorbě.
Domníváme se, že díky pravdivé realizaci tématu tuto inscenaci vnímat jako divadlo lze. (Jde opravdu o první krůčky do světa.) A je dobře, že byla na závěr přehlídky. Divadlo je asi nejlepší způsob, jak v dětech rozvíjet to lidské.
Eva Keroušová a Zuzana Jirsová
Vystoupení Divadla bez zábran vzbudilo sympatie diváků a díky upřímnému projevu brzy nastala komunikace hlediště s jevištěm. I děti mladšího školního věku byly zasaženy radostí a láskou plynoucí z jeviště.Ke zpracování látky přistoupil soubor po seznámení se s textem Josefa Koláře a písněmi Marka Ebena. Scénář pak vznikal až po převyprávění a pochopení textu a přizpůsobení replik možnostem hráčů. Ebenova hudba se v průběhu hry stává oporou, vede aktéry linií příběhu a zároveň pomáhá v zobrazování Modroočkova růstu od kotěte po mladého muže.Vedoucí souboru Eva Vetchá je zároveň učitelkou těchto dětí na ZŠ, a proto poučeně pracuje s jejich dovednostmi a potřebami. Její partnerská účast na vystoupení je přiznaná a současně citlivě upozaděná, což je patrné již ze způsobu, jakým otevírá představení. Kocourek Modroočko je prvním tvarem, který ve skupině vznikl, a vedoucí si je vědoma, že cesta ke tvaru divadelnímu je teprve čeká. Zkušenosti, které děti získaly vystupováním na přehlídkách, vytvářejí dobrou půdu pro jejich sociální a dovednostní růst a navíc jsou impulsem k další tvorbě.
Domníváme se, že díky pravdivé realizaci tématu tuto inscenaci vnímat jako divadlo lze. (Jde opravdu o první krůčky do světa.) A je dobře, že byla na závěr přehlídky. Divadlo je asi nejlepší způsob, jak v dětech rozvíjet to lidské.
Eva Keroušová a Zuzana Jirsová
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.