TOMAS, Karel: Jižní Moravě vládne hudba aneb... - Pírko z anděla. Amatérská scéna 2009, č. 3, s. 33 - 34.
Divadelně hudební soubor Loutky bez nitek Němčičky (doporučení na KDP) překvapil od prvního okamžiku. Přivezl vlastní autorský muzikál Ivo Kovaříka Pírko z anděla, disponující mnoha téměř profesionálními parametry. Jde o emocionální příběh party mladých lidí, kteří se od ideálů soudržnosti, kamarádství, bezproblémovosti pomocí hry na život, na překážky probojovávají až k určitému poznání, přerodu, dozrání, dospívání. Forma muzikálu přináší děj rozparcelovaný na klipová okénka téměř filmového sledu situací, s poměrně volnou časoprostorovou strukturou. V první části inscenace procházejí postavy zkouškami, hrou, kterou na sebe samy nastražily. Ve hře se přece nemůže nic stát. Ale co když neprojdeme zkouškou a změníme se? Druhá část se soustřeďuje na myšlenkový přesah hry. Poznání, že to, co hledáme, je v nás a vedle nás a že pro člověka a pro lidi stojí za to žít. Andělé jsou zde určitými ideály, myšlenkami, touhami, vnitřním světem abstrakce a citů, mohou být ale i drogou, pokušitelem i utěšitelem. V reálném životě však nezakročí. Zůstávají ve svých výšinách, obohacují naše já, ale život za nás nežijí. Pírko se objevuje a ztrácí. Soubor ho nabízí nám, divákům. Abychom ani my neztratili všechno, až projdeme hrou života.
Šest herců/zpěváků hraje snad třicítku postav. Přehledně využívají herecké prostředky od zcela divadelně civilní polohy přes aktivní postavy děje až k abstraktním Přízrakům a Andělům či k burleskně komickým postavám Léčitelů. Hudební stránka vykazuje mimořádně vysoké kvality. Od velmi dobré skladby včetně aranžmá přes nahrávku až k nadstandardním pěveckým výkonům, zpívaným na half-playback. Mluvené sekvence začal soubor poměrně nedávno hrát bez mikroportů. Přestože jde o krok správným směrem, v této části mají mladí herci ještě rezervy, stejně jako ve využití rekvizit (atributů postav) a v divadelní orientaci na jevišti. Je třeba vyřešit i hierarchii několika konců. To však nesnižuje emocionální zážitek a katarzi z představení.
Šest herců/zpěváků hraje snad třicítku postav. Přehledně využívají herecké prostředky od zcela divadelně civilní polohy přes aktivní postavy děje až k abstraktním Přízrakům a Andělům či k burleskně komickým postavám Léčitelů. Hudební stránka vykazuje mimořádně vysoké kvality. Od velmi dobré skladby včetně aranžmá přes nahrávku až k nadstandardním pěveckým výkonům, zpívaným na half-playback. Mluvené sekvence začal soubor poměrně nedávno hrát bez mikroportů. Přestože jde o krok správným směrem, v této části mají mladí herci ještě rezervy, stejně jako ve využití rekvizit (atributů postav) a v divadelní orientaci na jevišti. Je třeba vyřešit i hierarchii několika konců. To však nesnižuje emocionální zážitek a katarzi z představení.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.