HRUŠKA, Jaromír: Pohádkový víkend Český Krumlov 2009 - Malý Alenáš. Amatérská scéna 2009, č. 2, s. 27 - 28.

Ten samý den nás DS Tábor, o. s. vzal prostřednictvím textu Ivana Vyskočila Malý Alenáš do říše snů, osobité imaginace a hry s jazykem. Mluvím nyní o Vyskočilovi nejen jako autorovi, ale také interpretovi. Nechci říci, že pouze on, ale především on, skrze svoji bohatou osobnost dokáže nejlépe interpretovat svoje texty. A to „pouhým“ čtením. Obávám se, že „pouhé“ přednesení v dialogu z tohoto textu divadlo neudělá. Těžko se hledají prostředky těchto textů. Absurdní situace, zvláštní atmosféra a jazyková hra vyžadují velmi jemné předivo, do kterého bude jeho text zabalen jako „svátost“. Jaké zvolit prostředky? Jít cestou rytmizace slov a celého textu? Zvolit klasickou divadelní situaci jako klíč a prostředek k převodu na jeviště? Nebo snad klíčem vizualizace přes originální výtvarné řešení? Mají být v inscenaci spíše reálné předměty a děje, které v jistém kontextu vyzní jako iracionální, prapodivné a zvláštní? Domnívám se, že inscenátoři vedení J. Konrádem jsou na rozcestí. Chtějí dojít dál, touží poznat víc, ale k tomu je nutno se definitivně rozhodnout. Tak kudy!!! Přeji jim tu správnou volbu, protože jsem s jejich Malým Alenášem, spolu s dětmi v hledišti, cosi výjimečného prožil.
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?

Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.

Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.

Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':