ZÁVODSKÝ, Vít: Kojetín s komediální převahou - Šťastná událost. Amatérská scéna 2009, č. 2, s. 62 - 63.
Zbylé dva renomované soubory, jež v Kojetíně už dříve vybojovaly postupové úspěchy a nakonec také zaujaly „medailová“ umístění, spojoval mimo jiné vytříbený cit pro zvolený žánr a sympatická snaha o jeho důsledné interpretační naplnění.
Předloňský kojetínský vítěz, Divadlo bez střechy při MKS a o. s. Thalia Vyškov, má v oceněném Vladimíru Goldovi velmi obzíravého dramaturga, takže se trvale orientuje na kvalitní předlohy pro náročné publikum. Po předchozí české premiéře Schodů pro kočku Maďarky Katalin Thuróczyové a hronovském Cocteauově Dvojhlavém orlu nastudovalo v překladu Ladislava Slívy Šťastnou událost od Sławomira Mrożka – původně rozhlasovou hru (1971), poprvé a naposledy u nás uvedenou r. 199l Těšínským divadlem. V odměněné scénografii Evy a Rada Mesarčových, absurdistický syžet znakově ozvláštňující jakoby vlastním „metapříběhem“, vyložil také oceněný režisér Tomáš Dorazil ml. vícevrstevnatý text dvacet let po sametové revoluci nejen jako bizarní alegorii o mezigeneračním napětí a touze zplodit potomka, který posléze rodinu ovládne, rozvrátí a zničí, nýbrž i coby stále výmluvné modelové politické podobenství. Přesnost výstavby mizanscén a minuciézní groteskní stylizace hereckých kreací (diplom Přemyslu Hniličkovi a čestné uznání Aloisi Kummerovi) umocnily do divácky výjimečného intelektuálního i emocionálního zážitku ironizující, živě zpívané písně Freddieho Mercuryho.
Předloňský kojetínský vítěz, Divadlo bez střechy při MKS a o. s. Thalia Vyškov, má v oceněném Vladimíru Goldovi velmi obzíravého dramaturga, takže se trvale orientuje na kvalitní předlohy pro náročné publikum. Po předchozí české premiéře Schodů pro kočku Maďarky Katalin Thuróczyové a hronovském Cocteauově Dvojhlavém orlu nastudovalo v překladu Ladislava Slívy Šťastnou událost od Sławomira Mrożka – původně rozhlasovou hru (1971), poprvé a naposledy u nás uvedenou r. 199l Těšínským divadlem. V odměněné scénografii Evy a Rada Mesarčových, absurdistický syžet znakově ozvláštňující jakoby vlastním „metapříběhem“, vyložil také oceněný režisér Tomáš Dorazil ml. vícevrstevnatý text dvacet let po sametové revoluci nejen jako bizarní alegorii o mezigeneračním napětí a touze zplodit potomka, který posléze rodinu ovládne, rozvrátí a zničí, nýbrž i coby stále výmluvné modelové politické podobenství. Přesnost výstavby mizanscén a minuciézní groteskní stylizace hereckých kreací (diplom Přemyslu Hniličkovi a čestné uznání Aloisi Kummerovi) umocnily do divácky výjimečného intelektuálního i emocionálního zážitku ironizující, živě zpívané písně Freddieho Mercuryho.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.