Ledenice, LD Krajánek – O statečné Johance na KP Loutky v Bechyni 2000 – z článku J. Pokorného v AS 2000, č. 2
Krajánek Ledenice přivezl do Bechyně pohádku Aleny Kopáčkové - O statečné Johance. Je to v podstatě upravených 7 krkavců
zahalených do příběhu maminky, která se zlobí se 7mi kluky, kteří ruší usínání jejich malé sestřičky Johanky v povijanu, které maminka již od tak útlého dětsví čte pohádky, tentokrát o 7 krkavcích, sama usíná a sen se proměňuje ve skutečnost, ona vstupuje do snu... V inscenaci, kde se inscenátoři snaží o stylizaci, poetiku, se v jejím průběhu objevují nečistoty v použití inscenačních prostředků (chór dívek - zpěv za paravanem, hudební nástroje - zvuk moře, loutky manekýni - maňásci - křoví z lidských těl, rukou, atd.), způsobu vodění loutek (stává se, že loutkoherec nese loutku a hraje místo ní, atd.) i motivaci jednotlivých postav (sestra krále, konec pohádkového příběhu a vstupu do reálu...). Důvodem je zřejmě nezkušenost, technická nevybavenost dětských interpretů, dramaturgická neujasněnost, premiérová tréma. I přes tyto nedostatky, které lze odstranit se jedná o sympatický pokus inscenátorů t.j. především Aleny Kopáčkové jít vlastní cestou autorského divadla, připravit pro děti v souboru předlohu, která by pro ně byla zajímavá a hledat inscenační prostředky, které děti mohou zvládnout.
zahalených do příběhu maminky, která se zlobí se 7mi kluky, kteří ruší usínání jejich malé sestřičky Johanky v povijanu, které maminka již od tak útlého dětsví čte pohádky, tentokrát o 7 krkavcích, sama usíná a sen se proměňuje ve skutečnost, ona vstupuje do snu... V inscenaci, kde se inscenátoři snaží o stylizaci, poetiku, se v jejím průběhu objevují nečistoty v použití inscenačních prostředků (chór dívek - zpěv za paravanem, hudební nástroje - zvuk moře, loutky manekýni - maňásci - křoví z lidských těl, rukou, atd.), způsobu vodění loutek (stává se, že loutkoherec nese loutku a hraje místo ní, atd.) i motivaci jednotlivých postav (sestra krále, konec pohádkového příběhu a vstupu do reálu...). Důvodem je zřejmě nezkušenost, technická nevybavenost dětských interpretů, dramaturgická neujasněnost, premiérová tréma. I přes tyto nedostatky, které lze odstranit se jedná o sympatický pokus inscenátorů t.j. především Aleny Kopáčkové jít vlastní cestou autorského divadla, připravit pro děti v souboru předlohu, která by pro ně byla zajímavá a hledat inscenační prostředky, které děti mohou zvládnout.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.