Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Databáze českého amatérského divadla

Texty: Kolín, Malé divadlo, STROTZER, Milan: Line Knutzon, Martin Drahovzal - Fušeři s.r.o., recenze představení KP Wintrův Rakovník 2014

Malé divadlo Kolín
Line Knutzon, Martin Drahovzal: Fušeři s.r.o. (Od Dietla k Tarantinovi)

Milan Strotzer

Východiskem k inscenaci Malého divadla Kolín Fušeři s.r.o. byla textová předloha dánské dramatičky a herečky Line Knutzon, kterou razantně upravil a transponoval do českého prostředí režisér souboru Martin Drahovzal. Příběh nemajetného mladého manželského páru, který si nechá z úsporných důvodů stavět dům partou neomalených fušerů, končí smrtí všech členů vyděračské a zlodějské party řemeslníků. Značná část hry je expozicí, která poukazuje ke komunální satiře. Poté se hra láme v černou grotesku. V podstatě je to však látka odpovídající dimenzi skeče či delší anekdoty. Na nic víc zde není zaděláno, nic hlubšího v ní nelze hledat. Což není vůbec málo, tnout do šlendriánu a zlodějny je třeba i prostředky divadla.
Herecky vybavený kolektiv kolínského Malého divadla zaujme hned v začátku představení přesnou charakteristikou postav hry a nepominutelným osobitým herectvím Ondřeje Hampla v roli houslisty Karla. K pozitivům inscenace patří její scénografické řešení, především horizontálně pojednaný scénický objekt rozestavěného domu, umožňující nejen variabilní pohyb hercům, ale také rozebírání stavebních dílů a materiálu, aby mohly být fušery odcizeny a užity na jiné stavbě.
Po první nahodilé smrti řemeslníka dochází ke scéně, v níž představitel Sergeje zničí Karlovy housle a je Karlem ubit k smrti. Nejméně od této chvíle je pro diváky zcela jasný zlom hry, komunální satira končí, začíná černá groteska. Je nasnadě, že osud Sergeje potká i zbylé členy fušerské party řemeslníků. Inscenace namísto toho, aby nabrala patřičné obrátky k rychlému vyústění, zvolňuje tempo. Příčinou jsou především prodlevy při nástupech, zbytečné rozehrávání scén, slovní balast, nenavazovaní replik a v nemalé míře postradatelné hudební předěly. Inscenace začíná působit zdlouhavě a strádá na údernosti. Tato rozvleklost se však projevuje již v předchozí části hry, a to nejméně od scény, kdy se hovoří o stavbě krbu. Zbavení se slovního balastu by prospělo inscenaci i zde. Samostatnou otázkou je i zbytná role Matky.
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':


(c) NIPOS, Databáze českého amatérského divadla.
Kontakt | GDPR - Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies, které jsou nezbytné pro jeho provoz, analýzu návštěvnosti a pro součásti webu využívajících tyto služby (např. společnostmi Google a Facebook). Cookies můžete zakázat nebo vymazat v nastavení svého prohlížeče.